Rura stalowa ocynkowana Ø40
Stalowa rura nawojowa do rolety zewnętrznej Ø40.
Rura nawojowa w kształcie ośmiokąta, wykonana z ocynkowanej stali. Rura montowana wewnątrz skrzynki rolety zewnętrznej. W rurę wchodzi z jednej strony obsadka, a z drugiej strony koło nawojowe. W przypadku rolet z napędem elektrycznym, zamiast koła nawojowego mamy silnik elektryczny.
Rurę nawojową docinamy na dowolny wymiar, w wiadomości prywatnej należy podać wymiary. Rury w rozmiarze większym niż 1,4m wysyłane za dodatkową opłatą, cena paczki wyliczana indywidualnie na podstawie rozmiaru i wagi.
Potrzebujesz rury dłuższej niż 1 mb, zamów 2 sztuki i napisz jaki wymiar potrzebujesz. Bez sprecyzowania wymiarów w wiadomości zostaną wysłane dwie rury o długości 1 mb.
Jaką funkcję pełni rura nawojowa ocynkowana?
Rura nawojowa ośmiokątna stosowana jest do nawijania pancerza rolety zewnętrznej. Rura schowana jest w skrzynce rolety, dlatego na pierwszy rzut oka nie widać, gdzie ta rura faktycznie się znajduje w rolecie. Rurę nawojową możemy zobaczyć po opuszczeniu pancerza i otwarciu blendy rewizyjnej. Rura ocynkowana posiada specjalne otwory, w które zapina się wieszaki pancerza. Rura ośmiokątna jest dodatkowo wzmocniona szwem zewnętrznym, jest to część rolety zewnętrznej, którą można z łatwością wymienić.
Jak wymienić rurę stalową ocynkowaną w rolecie zewnętrznej?
Aby wymienić rurę nawojową należy przygotować zakrętarkę z wiertłem fi 4 mm oraz końcówki ph i pz oraz wkrętak ph i pz oraz nową rurę ocynkowaną kupioną oczywiście w sklepie domero.pl ;).
1. Na początku opuszczamy pancerz rolety zewnętrznej do samego dołu i roznitowujemy(odkręcamy) blendę rewizyjną w zależności w jaki sposób została przymocowana.
2. Kolejnym korkiem jest odpięcie wieszaków.
3. Następnym krokiem jest poluzowanie obsadki, zazwyczaj przykręcona jest ona samowiertem lub nitem aluminiowym. Musimy ja odbezpieczyć i wsunąć w rurę.
4. Od strony obsadki mamy już poluzowaną rurę nawojową, teraz wystarczy wyjąć koło nawojowe (w przypadku sterowania ręcznego) lub odbezpieczyć silnik wyciągając go z uchwytu. Zabierak napędu zazwyczaj jest przykręcony do do rur, dlatego należy go poluzować.
5. Następnie wyciągamy rurę stalową i zakładamy nową, przekładamy silnik lub koło nawojowe oraz obsadkę.
6. Rozsuwamy obsadkę tak aby był lekki luz około 1-2 mm. Należy zwrócić uwagę aby obsadka nie była zbyt luźna, ale aby nie dopuścić do sytuacji, gdzie obsadka będzie na ciasno, ponieważ po pewnym czasie wytrze się nam łożysko.