Moje konto | Zaloguj się

Polityka Zwrotów i Reklamacji

1. Informacje ogólne

Niniejsza Polityka Zwrotów i Reklamacji określa zasady dokonywania zwrotów i reklamacji towarów zakupionych w sklepie internetowym domero.pl, prowadzonym przez Przedsiębiorstwo MiD Grażyna i Piotr Majcher Sp.j. z siedzibą przy ul. Anny Walentynowicz 24, 20-328 Lublin, NIP: 7120167120, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.

2. Podstawa prawna

Niniejsza Polityka Zwrotów i Reklamacji została opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:

  • Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
  • Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
  • Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną

3. Prawo odstąpienia od umowy

3.1. Termin odstąpienia od umowy

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 3.4.

3.2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy

  1. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

    • dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
    • dla umowy, która obejmuje wiele rzeczy dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
    • dla umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez określony czas – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem.

3.3. Sposób odstąpienia od umowy

  1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszej Polityki, jednak nie jest to obowiązkowe.

  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można przesłać:

    • drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@domero.pl
    • w formie pisemnej na adres: Przedsiębiorstwo MiD Grażyna i Piotr Majcher Sp.j., ul. Anny Walentynowicz 24, 20-328 Lublin
  3. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.

3.4. Koszty związane z odstąpieniem od umowy

  1. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

  2. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

3.5. Zwrot towaru

  1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz.

  2. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

  3. Towar należy zwrócić na adres: Przedsiębiorstwo MiD Grażyna i Piotr Majcher Sp.j., ul. Anny Walentynowicz 24, 20-328 Lublin.

3.6. Stan zwracanego towaru

  1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  2. Zwracany towar powinien być kompletny, w stanie niezmienionym oraz nie może nosić śladów użytkowania wykraczającego poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  3. Do zwracanego towaru należy dołączyć dowód zakupu.

3.7. Wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  5. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  6. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
  7. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  8. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  9. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

3.8. Zwrot płatności

  1. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  2. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  3. Sprzedawca dokona zwrotu płatności nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

3.9. Produkty niepodlegające zwrotowi – docinane na wymiar

  1. Zgodnie z art. 38 pkt 2 Ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  2. Do kategorii produktów niepodlegających zwrotowi w sklepie domero.pl należą w szczególności:

    • Produkty docinane z metra bieżącego według wymiarów podanych przez Klienta
    • Towary wykonywane na indywidualne zamówienie Klienta
    • Materiały docinane na wymiar (np. tkaniny, wykładziny, dywany, rolety)
    • Produkty personalizowane lub konfigurowane według wytycznych Klienta
    • Produkty modyfikowane pod kątem indywidualnych potrzeb Klienta
  3. Informacja o braku możliwości zwrotu produktów docinanych na wymiar lub wykonywanych według specyfikacji Klienta jest każdorazowo zaznaczana przy opisie produktu oraz w podsumowaniu zamówienia.

  4. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy w przypadku produktów docinanych na wymiar nie wpływa na uprawnienia Klienta wynikające z tytułu rękojmi za wady produktu.

  5. W przypadku, gdy produkt docinany na wymiar posiada wady techniczne lub wykonawcze niezgodne ze złożonym zamówieniem, Klient ma prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi zgodnie z procedurą opisaną w sekcji 4 niniejszej Polityki.

4. Reklamacje z tytułu rękojmi

4.1. Podstawa reklamacji

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

  2. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego towaru z umową. W szczególności towar jest niezgodny z umową, jeżeli:

    • nie ma właściwości, które towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
    • nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego;
    • nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    • został Kupującemu wydany w stanie niezupełnym.

4.2. Termin zgłoszenia reklamacji

  1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.

  2. Jeżeli Kupującym jest konsument, a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność Sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy Kupującemu.

  3. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

4.3. Sposób zgłoszenia reklamacji

  1. Reklamację można złożyć:

    • drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@domero.pl
    • w formie pisemnej na adres: Przedsiębiorstwo MiD Grażyna i Piotr Majcher Sp.j., ul. Anny Walentynowicz 24, 20-328 Lublin
    • telefonicznie pod numerem: 509-367-823
  2. Reklamacja powinna zawierać:

    • dane Kupującego (imię, nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu)
    • datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji
    • przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego
    • wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację
    • dowód zakupu

4.4. Rozpatrzenie reklamacji

  1. Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

  2. W przypadku reklamacji złożonej przez Konsumenta, nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, uważa się za uznanie reklamacji.

4.5. Uprawnienia Kupującego w przypadku reklamacji

Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może:

  1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
  2. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

5. Gwarancja

Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta lub dystrybutora. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane produkty. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.

6. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:

    • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
    • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
    • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  2. Bardziej szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może znaleźć na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.

  3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

7. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Zwrotów i Reklamacji zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

  2. Polityka Zwrotów i Reklamacji wchodzi w życie z dniem jej opublikowania na stronie Sklepu.

Data ostatniej aktualizacji: 04.04.2025 r.

Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)


Przedsiębiorstwo MiD Grażyna i Piotr Majcher Sp.j.
ul.Anny Walentynowicz 24
20-328 Lublin
e-mail: sklep@domero.pl


Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym() odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy() / o świadczenie następującej usługi(*):

……………………………………………

……………………………………………

Data zawarcia umowy()/odbioru(): ……………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ……………………………………………

Adres konsumenta(-ów): ……………………………………………

……………………………………………

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

……………………………………………

Data: ……………………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić.

Mój koszyk
Twój koszyk jest pusty.

Wygląda na to, że nie dokonałeś jeszcze wyboru.